Saturday, December 25, 2010

Rokok bro..!!!








Hai hai hai! Salam kembali, salam sabtu, dan salam 1Malaysia! Dipohon ampun maafkepada anda semua karena hamper setengah tahun blog ini tidak diupdate. Biasalah hari tu MAK mengalami krisis kehidupan sehingga memaksa diri sendiri menjadikan semut sebagai snek. Sebab tu MAK terlupa yang MAK ada blog.
Untuk entry kali ini, ayuh kita berbicara tentang rokok, yang dicanang hebad sebagai pembunuh no. 1 dunia. Sejauh manakah kebenarannya? Ayuh kita gali!
Sebenarnya, apa yang syok sangat hisap rokok ni? Sedangkan MAK sendiri hisap rokok demi untuk menchari ilham (katenye). Mengikut pandangan MAK, merokok ni tak salah. Cuma mestilah kena pada tempat dan masanya.
*kalau bulan puasa pun kau merokok memang cari penyakit!*
Just that kadang-kadang MAK merasakan yang merokok di hadapan wanita mengandung dan baby-baby comel adalah kurang sedap dipandang. Bukannya apa, asap rokok boleh menjejaskan kandungan ibu tersebut. Baby tu pulak baru je hendak belajar melihat dunia, kau tak payah la nak jejaskan paru-paru dia yang pink macam MAK punya tu nok..
*mengandung tak boleh hisap rokok*
But sometimes, MAK rasa agak irritated sedikit dengan a few people yang gedik. Bila Nampak orang merokok, dia tutup hidung dan buat muka. Hey perempuan, kau dgr sini, kalau tak suka,
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

.
BERAMBUSSS!!!!
*sukahati aku lah nak hisap rokok ke tak!!!*
The bright side is, MAK percaya bahawa rokok inimenyatupadukan umat manusia.
1) Apabila kita pinjam lighter daripada orang yang tidak dikenali. Bukan kah itu salah satu cara untuk mengeratkan hubungan dan berkenal-kenalan? *mak pesan, don’t talk to a perfect stranger*
2) Apabila kita tengah duduk sorang-sorang, ternampak satu crowd tengah merokok. Ofkos la kita nak merokok, tapi lagi enjoy kalau berteman kan? So let’s take the first step, join depa hisap rokok. *bersekutu bertambah mutu*
3) Apabila kempen-kempen kesedaran anti-rokok dilancarkan. Umat manusia daripada berbeza latar belakang akan berhimpun, dan ini sedikit sebanyak akan menambahkan sosialisasi dalam kalangan belia isn’t it?
4) Rokok menyumbang kepada tamadun manusia – ini tajuk besar untuk presentation MAK untuk paper Tamadun ISlam Tamadun Aisa Tenggara (TITAS). Guess what? Lecturer puji occay? Kau mampu?? Tak kan? Hal ini karena rokok juga menyumbang kepada pembangunan tamadun manusia apabila dibawa masuk ke dalam sesuatu tamadun dan dianggap sebagai golongan atasan.
Oleh itu, marilah kita merokok.



any
objection?

No comments:

Post a Comment