Thursday, March 4, 2010

Insaf.Pasrah.Tabah.


duduk bertafakur kejab tapi MAK tengok jelah
Minggu ni, merupakan minggu yang sangat mencabar kesabaran dan emosi MAK. Tugas sebagai seorang pelajar dan penari buatkan MAK rase macam ntah hape-hape je minggu ni. Dengan tarian ke pantai (sikit lagi nak ke laut), team management yang memerlukan kudrat yang kuat, macam-macam hal office MAK nak kene kerjakan, akademik lagi, nak kene pergi mengajar lagi, memang tercabar la segalanya. Semalam, 03.03.2010 team tarian MAK buat preview, TARIAN KREATIF. Mase tu la semua para penari nak kena merencak macam orang gila, aku pulak mengangkat orang ke sana ke mari (gigih!!) dan semalam sampailah turn MAK untuk masuk stage.
rase macam diva bila MAK masuk semua orang tepuk 

Kau ingat cantik sangat kau menari?? Namun tiba-tiba sedang MAK tengah asyik merencak sambil mendada, aku dah tak hengat ape-ape da mase tu. Yang penting aku tgh syok sendiri atas stage mase tu. Matilah segala bentuk badan ditayangkan, memang rasa macam pentas tu aku yang punya walhal hakikatnya penari-penari dah macam separuh mampus tunggun nak diajar mengucap je lagi. Seolah-olah satu dewan sedang menyaksikan tarian yang sangat mengghairahkan walaupun pada hakikatnya hanyalah berjalan seperti gersasi. Tanpa diduga..
terus tukar watak dari penari jadi Serena William. katenya menari hindustan kan?!

MAK telah terjatuh di hadapan tuan pengetua. Ahh. Drama sangat masa time jatuh tu. Yang penting semua orang pandang dan tepuk sebab ingat tu pun salah satu gimik kami. Alahai. Rupa-rupanya lutut aku terkehel di tengah-tengah pentas tu. Terus aku pandang muka coach. Takut sangat mase tu. Tapi mende nak jadi, kan? Dan hasilnya berbalutlah kaki MAK. Sendi lutut bergesel dan rase nye sangat nikmat! Jadi penutupnya, marilah kita sama-sama insaf, bertafakur dan mengenang kembali saat-saat kau dan aku suatu masa dulu. Sehingga ketemu lagi!


No comments:

Post a Comment