Monday, February 22, 2010

Sembah Ratu - Katanya kau mampu?!

Hai hai hai! Selamat minggu baru dan salam 1MALAYSIA: RAKYAT DIDAHULUKAN PENCAPAIAN DIUTAMAKAN.

bangga PM kita aku asyik duk promote 1MALAYSIA

Modus operandi entry kali ini adalah masih lagi seperti entry yang lepas, untuk menghentam segelintir golongan yang kurang cerdik menguruskan kehidupan bersosial dan berfikir menggunakan otak yang terkurung di kepala lutut yang berkematu. Nok, Galena memang terbeliat urat perut sehingga tersentap segala usus dan rongga-rongga yang berongga di seluruh badan tatkala apabila munculnya golongan-golongan berangan di hadapan pandangan mata yang penuh muslihat dan tipu daya ini. Galena ni bukanlah ahli psikologi untuk bertempur dengan akli dan fitrahi, bukan juga pejuang parti berhaluan kiri untuk menentang desis-desis imaginasi dan juga bukan pahlawan berani untuk berharimaukan tunjang-tunjang besi. Ironinya, Galena hanya pemerhati yang mengalami situasi-situasi berhadapan dengan manusia-manusia yang penuh hipokritasi.

Pertama, penat nak melayan golongan-golongan yang syok sendiri. Hanya apabila dia berjaya menyingkirkan Galena daripada bersosial, dia rasa dia menang. Sedangkan luka yang Galena tinggalkan, sedang merebak menjadi barah. Aku bukanlah nak bagitahu yang aku ni berdaulat, tapi hukum karma memang ada. Buat baik dibalas baik, buat jahat dibalas jahat. Tapi, golongan begini masih lagi belum sedar akan hakikat ini dan terus duduk di kerusi tinggi dan memakai crown buatan sendiri. Siapa sangka satu hari nanti kerusi itu sendiri jatuh dan menindihnya atau pun crown itu sendiri mencucuk tuannya? Bila diri dah rasa jadi pemenang, maka aku lah no. 1. Semua nak kena ikut cakap dia. Masalahnya, kau dah cukup diva ke untuk bermain api dengan minyak tanah sendiri nyah??? Memanglah sebelum ni kau menang award tu award ni, tapi ramai ke yang suka kan kau nok?? Penatlah nak kawan dengan pondan-pondan berangan ni. Bila orang sound sikit mulalah mengalami penyentapan puki. Tapi bila kau yang nganga mulut puaka kau tu katanya orang duk tunduk tadah telinga angkat tangan sembah kau??

katanya nak kena sembah tiap kali nak cakap dengan kau??

Kedua, apabila melihat golongan-golongan yang hidup berlandaskan madah, mati berteraskan helah. Mungkin terlalu biasa untuk berhadapan dengan orang-orang begini, tapi kalau dah bercakap macam engkaulah yang kami sanjung lebih dari ibu pertiwi, campur dengan mulut longkang kau lagi tu, otak sape tak terkiput mendengarnya nok?? Ketiga, jantan berkudrat betina. Agak kesat dan offensive sikit ye. Apabila Galena terkesima mendengarkan luahan hati seorang kawan lelaki yang tak berapa nak lelaki nih. Meluahkan rasa tidak senang dan menggelentat biji apabila dimaki oleh pondan straight yang sejati. "Mak I pun tak pernah maki I macam tu."

Masalahnya, mak kau tu betina straight, bukannya pondan!

4 comments:

  1. hahahahahah syawal-ku u will never change. whatever u say will always make me laugh.even when u nak kutuk orang
    :DDDDDD

    ReplyDelete
  2. ohh my! lmaooooooo this is me. i tried to be garang but i just cant!

    ReplyDelete
  3. haha.sorry2..blogger ni mulut dia agak offensive ckit. sorry2

    ReplyDelete